Gebze-Kayseri 23 Saat Süren Yolculuk

   Deniz kuvvetlerine başvuru yapmıştım bir süre sonra beni mülakata çağırdılar.Bilet aldım sınav İstanbul Tuzla da fakat bir gün önceden Kocaeli Gebze'ye geldim arkadaşım yol gösterecekti bana Gebze-Tuzla arası çok yakın olduğunu söylemişti.


  Bindim otobüse terminalde inip Gebze merkezde atlı karıncaların önünde buluştuk kafede oturduk akşama kadar sonra beni Harem dolmuşuna bindirdi.Tuzla ya inince mülakata gireceğim adresi aramaya başladım bir saat yürümeyle sorarak sonunda buldum kalacak yerim yoktu nizamiyedeki askere ''içeride sabah ki sınava kadar kalmam mümkün mü ?'' diye sordum ''hayır olmaz'' dedi ve kaldık mı İstanbul sokaklarında otelde yoktu etrafta geride gitmek istemedim.Otobüs durağına oturdum düşünürken bir inşaatın bekçi kulübesinde ışık yanıyordu gittim kapıyı çaldım durumu anlattım beni içeri aldı sabaha kadar orada uyudum.Gerçi bekçi asker olma diye aklımı çelmeye çalışsa da o kadar yol geldim denemeden olmaz.Sabah inşaat ten ayrıldım mülakata girdik ve dişim de dolgu olduğu için elediler benim moral sıfır tekrar Gebze'ye döndüm arkadaşı da göremeden terminale geldim Kayseri'ye bilet aldım otobüse bindim ortalama 8 Saat sonra Kayseri'de olurum diye tahmin ediyordum.Ah keşke öyle olsaydı buraya o lanetli firmanın ismini bile yazmam.Gebze otogardan hareket ettik otobüsün üzerinde firmanın adı bile yoktu belli ki bayramlar da yolcu yoğunluğu yüzünden çıkartılan ek seferlerdendi.Şehir çıkışında bizim otobüsün aynalarından birine başka otobüs çarparak kırdı şoför korkup otobüsü durdurup aşağı inip baktı sonra devam ettik.Televizyon da yoktu otobüste bir süre sonra insanın canı sıkılıyor.Bende dışarıyı izlemeye başladım.Mudurnu'ya gelince bizim otobüs başka otobüse arkadan çarptı bizim otobüsün ön camı ful kırıldı yolcular korktu herkes aşağı indi camsız acaba gidebilir mi ? şoför firmayı aradı fakat kimse açmadı herkes tedirgin olmuştu sonra yolcular aramaya başladı.Firma yolculardan birinin telefonunu açtı ve çok uzaktasınız ek otobüs gelmesi saatler sürer gelene kadar kendiniz halletmeye çalışın demiş.Yolcular sinirden şoförü  sıkıştırmaya başladılar ortam baya gergindi sonra ayrıldılar dışarıya oturduk diğer otobüsü bekliyoruz insanların yetişmesi gereken yerler vardı.Cenazesi olan,asker olup izinden dönen,sınavları olan,düğünü olan ve ben işi olmayan 2 saat bekledik artık yolcularla tanıştım dert ortağı oldum.Herkes birbiriyle kısıtlı yiyeceğini ve suyunu paylaştı.Teyzenin biri polisi aradı tamam geliyoruz demişler ama kimse gelmedi şans eseri yoldan geçen Jandarma arabası durdu herkes şikayetçiydi durumu anlattılar 1 saatte böyle geçti mi.Komutan ''böyle burada olmaz şimdi herkesi karakola götürüp ifade almamız lazım'' dedi.Yolcuların vakti yok yetişmesi gereken yerleri vardı durumlarını anlatınca komutan da ''ya otobüsü bekleyeceksiniz yada karakola gidip işlem yapacağız'' dedi.Şimdi herkes karakola gitse daha da vakit kaybı olacak vazgeçtiler şikayetlerinden yine oturduk yollara otobüsü bekliyoruz ve 2 saat sonra bir otobüs geldi insanlar firmaya kızarak bindiler.Cenazesi olan namazını kılmışlar,asker olan izin alma çabasında,sınavı olan kaçırmış,düğünü olan yetişeyim diye dua ediyordu.Yolda giderken bu seferde Ankara girişinde teker patladı yine hurda bir otobüs göndermişlerdi.Arabada ne yedek teker nede malzeme vardı böyle sorumsuz bir firma görmedim.Yol yardımını aradık yolda kalan araç çok olduğu için oda bizi sıraya koydu.2 saat otobüste oturduktan sonra geldi çok şükür yaptı acaba sırada hangi felaket var diye bekler olduk.Cenazesi olan yolcunun cenazesini gömmeye başlamışlar,asker olan üç gün daha izin alabilmiş,düğünü olanın düğünü bitmiş. Kırıkkale girişinde arabadan dumanlar çıkıp pis kokular geldi.Şoförün frene çok basmasından dolayı balatalar yanmıştı bu sefer tamirciyi aradılar onunda gelmesi 2 saat sürdü, 1 saatte otobüsü tamir etti artık deli olmuştum olmamak elde değil ki bitsin artık bu rezillik.Yine bindik otobüse resmen yolculuk Son Durak filmine döndü tüm felaketler bizi buluyordu.Cenazesi olan yolcu ümidini kaybetti ''bari şoför helvasını yiyim bas gaza''diye bağırınca herkes güldü.Biraz olsun gülmek onca yaşananları unutturdu.Kırıkkale'den Kayseri'ye artık bir şey olmasın diye şoför yavaş yavaş gitti.Bu kadar yavaş gitmek 3 saat sürdü kimsenin ümidi kalmamıştı artık herkesin işi aksadı ah şu elimdeki valiz olmasa otostop çekip gitsem daha hızlı giderdim herhalde, Erciyes Dağını sonunda görmüştüm bu seferde şoför demesin mi ''Kayseri terminaline girmiyoruz'' diye beni yolda indirdiler bıkmıştım o arabadan firmadan da bir an önce inmek istediğim için itiraz bile etmedim.Şehir dışından terminale yürüyerek gelmek 1 saat sürdü hava karardığı için  arabaya da kimse almadı .Maalesef firmanın servisi de yokmuş tramvayla Kayseri merkeze ulaştım eve gitmekte 1 saat sürünce,normal de 8 saat de geleceğim Gebze-Kayseri yolculuğunu 23 saatte bitirdim.

0 yorum:

Yorum Gönder